lördag 7 november 2009

Reflexväst och Jack Daniels romantik

Welcome to the jungle, Watch it bring you to your shun n,n,n,n,,n,n,,n,n,n,,n,n,,n knees, knees I wanna watch you bleed... dånar i hörlurarna. Asfalt, landsväg, duggregn, höstmörker, hund och sex kilometer kvar. Gun's 'n Roses doftar glammigt 80-tal, LA, sex, drugs and rock 'n roll. Så långt från en landsväg i novembermörkrets norra Värmland som man kan komma. Reflexväst på hurtfrisk trettioåring i kontrast till bandanas, spandex och Jack Daniels romantik. Ändå möts vi där jag å Axl på vägen förenade genom mina hörlurar då tights och trasligt tunt hår blir vår minsta gemensamma nämnare.

November Rain skulle nog ha passat bättre, men ett kallt höstregn på det norra halvklotet är sällan så romantiskt. Men ändå. So never mind the darkness, We still can find a way, 'Cause nothin' lasts forever, Even cold November rain.

Inget varar förevigt... Förutom Slash tydligen.

7 kommentarer:

  1. HAR DU BOKAT BILJETTEN ÄN, MYSBULLEN? Kollade med brorsan och tydligen kan Vejde fixa billiga Sthlm-biljetter så boka in ditt fasta och runda lilla arsle PRONTO!

    ...och gulligt inlägg.. läser alltid dina rader och endera fnissar eller nickar.... ÄLSKER DÄJ!

    SvaraRadera
  2. Har inte bokat än men har kollat på flighter och det finns några som passar perfekt med Torsbyflyget. Ska förankra lite hemma (läs: fjäska för maken) och se över mina finanser och kalender.

    Runda arslet ska ta tag i detta.
    Älsker dej å.
    xxxx

    SvaraRadera
  3. Okej, jag kanske skulle skicka ett fjäskigt meddelande till din make på Facebook eller nåt? Kanske kan låtsas vara miserabel så han inser att ingen behöver dig mer än jag just nu. :o)

    SvaraRadera
  4. Ska prova dem. Själv brukar jag köra ACDC när jag behöver energi, men det finns ju ingen röst som Axls liksom. Kram

    SvaraRadera
  5. ACDC funkar också alldeles ypperligt. Och Foo Fighters.

    SvaraRadera
  6. "det finns några som passar perfekt med Torsbyflyget" FNISS!

    SvaraRadera