torsdag 9 juli 2009

Smultronställe

Få saker är lika synonymt med sommar som nyplockade smultron på ett strå. Solvarma och röda med smak av skogsbryn. Vi bor mitt i ett smultronställe där vi skulle kunna plocka hinkvis om bara lust och tålamod funnits. Istället äter vi upp dem direkt. Emellanåt träs några på ett strå, liksom bara för att.

Idag stod jag ute i hällregnet för att plocka några nävar till mina ungar som satt inne och väntade. Det får vara synonymt med min kärlek till sommaren och framför allt till mina barn.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Saknar den svenska sommaren!

    SvaraRadera
  2. Jag med, höll jag på att säga. Men vädret har verkligen varit bedrövligt här i nån vecka. Men, det är väl det som är den svenska sommaren, kanske... Men smultron har vi!

    SvaraRadera