onsdag 2 september 2009

Den lille jäveln


Att träna regelbundet verkar innebära att även få små krämpor regelbundet, så har det i alla fall varit för mig. Nu när mina benhinnor äntligen vill vara med igen så har jag fått stifta bekantskap med en ny liten krämpa, nämligen Tensor fascia Latea. Det är ingen ny trendig kaffesort, utan en liten muskel som sitter uppe vid höften. Eller "den lille jäveln" som någon kallade den i ett löparforum. Och jag är beredd att hålla med. Liten och jävlig och smått omöjlig att stretcha.

2 kommentarer:

  1. Jag som ju ar en sadan friskis och svettis har alltid muskel- och ledskador. Jepp, detta var apselut sagt med ironi. Blir alldeles stressad av dig, maste nog borja rora pa flasket ocksa...

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åhå, ta det piano. Jag blir stressad av att höra om ditt fartfyllda storstadsliv. Tänk på mig som måste skriva om ömma muskler då vet man att det inte händer så mycket...
    KRAM!!!

    SvaraRadera