torsdag 18 februari 2010

Om jag så bara...

Det vetenskapliga hälsomagasinet Aftonbladet fortsätter att vräka ut diet efter diet till sina läsare. Från GI till fettdoktor* till jeansdiet. Nu kan vi tydligen gå ner en jeansstorlek på en vecka eller ”Fit in your jeans by friday”, som modellen Kim Kardashian kallar sin metod. Jag citerar: "Hemligheten är, enligt Kim, att anpassa sin träning till sina favoritjeans och satsa på några korta men effektiva övningar som inte behöver ta mer än fem minuter att genomföra".

Fem minuter? En vecka? Få ner arslet i favvisjeansen? Skulle inte tro det, Kardashian. Om jag så bara fick leva på dropp under tiden. Gick inte ner ett gram trots två maginfluensor i rad så några stjärtlyft om dagen kan knappast fixa biffen. Tyvärr.


*eller gynekologen som en kollega skämtade till det. Endast roligt på bred värmländska. Om ens då.

4 kommentarer:

  1. Gynekologskämtet ÄR kul! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det. ville bara spela lite tuff.

    SvaraRadera
  3. Tycker synd om de stackars själar som inte är värmlänningar. Påminner mig om när en vän och jag i sjuan beklagade oss och sa att vi börjat få "fett hår" - tuffa grabben i nian hörde naturligtvis och det blev inte tolkat helt rätt.

    SvaraRadera
  4. Håller med. Ännu syndare (eller syndast?) är det om de som bara äter fett för att en galen doktor säger så.

    Särskilt på värmländska...

    SvaraRadera