torsdag 23 april 2009

Jag blir lika förvånad varje gång

Har haft riktigt kort tålamod hela veckan. Jag har svettats och frusit om vart annat. Magen har vällt över byxkanten lite mer än vanligt och alla kläder är obekväma. Byxor för tajta, t-shirtar för korta, jackor för varma, skor för små. En känsla av allmän olust hade dessutom hängt över mig under några dagar och jag har inte fått något ur händerna. Dessutom tryckte i mig en nästan en hel påse Vaniljjätten i går kväll.

Idag kom mensen och humöret är på topp igen. Efter över 20 år med lingonvecka har jag ännu inte fattat vad som händer i kroppen varje månad. Jag blir lika förvånad varje gång PMS:en släpper. Det är som en rullgardin åker upp. "Jaha, nu vet jag varför jag kastade ut alla makens skor på gräsmattan i ilska och grät i smyg till Bolibomba". Det var ju bara lite PMS. PMS ditt jävla svin! Smyga sig på så där och sunka ner tillvaron.

Nu ska man bara ha mensvärk i ett par dagar och blöda som en gris en dryg vecka så kan man få vara normal i ett par innan det är dags igen.

1 kommentar: