onsdag 29 april 2009

Myror i brallan

Den här bloggen skulle ju handla om våra renoveringsprojekt var det tänkt, men i brist på både tid och medel för detta så har den ju fått ett eget liv och spretat iväg åt alla möjliga håll. Kåserier, tankar, nostalgitrippar och fotografier istället för kaklade badrum, köksöar och fondväggar. Men skit samma, så får det bli.

Och nu har bloggen blivit en träningsdagbok också. Idag blev det intervallträning i nya dojorna och de funkade finfint. Pulsklockan satt som en smeck så det var bara att köra på längs strandkanten fram och tillbaka. 4 min x 5 gånger bidde det idag. Jäkligt jobbigt, men de som vet säger att detta ger resultat och jobbigt brukar ju vara bra, lida pin å hela den grejen. Högröd, svettig och flåsig med hörlurarna slängande runt halsen passerade jag då motorklubben hela fem gånger och naturligtvis var det ju värsta pow-wow:et där nere med hela parkeringen full av bilar. Vad de måste ha undrat vad jag pysslade med. Eller förresten hade de nog fullt upp med att suga på prillan, sparka på däck och vara manliga inför varandra som medelålders män med amerikanare gör, inbillar jag mig i alla fall.

I går var det sista yogan också och trots att jag myror i brallan de första tre gångerna så har jag numera blivit yogafrälst. Jag ska vara så förbaskat prestationsinriktad och effektiv jämt och de första yogapassen (med en avslappningsdel och meditation) var en ren plåga. Satt som på nålar vid meditationen och tjuvkikade hela tiden och glömde bort att andas när jag gjorde rörelserna. Men nu är jag såld och kroppen har blivit mycket smidigare och starkare, ryggen gör inte ont längre och faktum är att jag till och med tycker att huden i ansiktet blivit slätare och fått en ny lyster. Inbillning kanske, men tro kan försätta berg ;).


Myror i brallan eller är du bara glad att se mig?

4 kommentarer:

  1. Mitt underbara mys! Ska nu skälen att avundas dig vässas ytterligare? Nu får jag fan hårdbanta... PUSS!

    SvaraRadera
  2. Behöver du då inte alls, ditt myspys. Du är så förbaskat vacker så det är näst intill kriminellt.

    Love u.

    SvaraRadera
  3. Du är duktig du Anna. Men jag ska komma ikapp dig. Var och köpte lite kläder idag. Döm om min förvåning när jag bara kunde ha small och stl. 36 (tom 34 på ett plagg). Nåt har hänt. Det är våren!

    SvaraRadera
  4. 34!!! den storleken har jag nog aldrig haft, nånsin. Min mamma köpte nog centilong till mig när jag var så liten. Då kanske du är redo för ett långpass snart? Med trerätters och vino efteråt naturligtvis. Och lite kött på gitarren om andan faller på...

    SvaraRadera