tisdag 3 mars 2009

Appropå fräscha hemmafruar

När man som jag går hemma och dräller om dagarna, och de flesta kvällarna också för den delen, så ändras prioriteringarna. Det som man förut lade ner mycket energi på får nästan ingenting och vice versa. Istället för foundation och nyfönat hår blir det dammsugning och diskbänkstorkning istället. Istället för färgmatchat och välstruket blir det mysbyxor och huvtröjor. Kläder som måste strykas hängs omedelbart tillbaka i garderoben och sladdriga tröjor är ju ändå bäst när man ska amma eller dölja en mammamage som ännu inte dragit ihop sig. Undrar hur länge kan man skylla på graviditeten, egentligen? Jag tänker försöka ett tag till i alla fall.

Appropå fräscha hemmafruar, så har ju vårens tevesäsong börjat på allvar och det till min stora glädje. Äntligen är det dags igen för nya efterlängtade säsonger (av mig och endast mig i vårt lilla hushåll) som Grey's Anatomy, Ugly Betty, Desperate Housewifes och sist men inte minst Project Runway. Så mycket bra teve, så lite tid att soffa sig. Make it work, som Tim skulle ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar