onsdag 18 mars 2009

Av Astrid minns jag nästan ingenting

Ett gammalt vykort från en svunnen tid, fläckat av tiden. Från Elvira till fröken Emelia på Källgatan 25 i Västerås:

d. 19/4 1917

Tack för senast! Du blef väl icke sjuk? Wi är krya men Walle blir inte nogot bättre så det ser svårt ut på alla områden knappt med allt ting. Hälsa Fröken
Kära hälsningar af oss alla


Vänligen Elvira



Ett ögonblick fryst i tiden med några rader bläck från en kvinna med en make som inte blir frisk. Platsen är Lundbacken i Tortuna i Västermanland och Elvira står bredvid sin make Walentin i stolt mustasch (längst bak).

Den sittande flickan med rosetterna är min farmors mor, Astrid. Av Astrid minns jag nästan ingenting, mer än att hon var gammal, glad och ganska rund och att jag fick ett troll av henne en gång.

2 kommentarer:

  1. Varenda inlägg du gör håller klass! Jag är imponerad.

    Har du sett "Maria Larsson eviga ögonblick"?

    SvaraRadera
  2. Tack vad du är snäll, Helena!
    Jag känner så väl igen det, men nej jag tror inte jag sett den. Ska kolla upp.

    SvaraRadera