måndag 23 mars 2009

Lantisar på vift

Idag har vi varit i stan allihopa. Hela gänget från landet. Det märktes att det var längesen, för redan i hissen från parkeringshuset är storebror lyrisk. När vi sedan kliver ut i stora köpcentret utbrister han i ett "WOW! Den här affären gillar jag, mamma". Småskuttande och kvittrande tar han sedan täten bland alla inredningsbutiker och damkläder på första plan. Och så glider vi slutligen in på Indiska på jakt efter en kudde. "Åh, vad fin" utbrister storebror till första bästa blommiga tunika. Ut kommer vi i alla fall med två elefanter av glas, kitschigt påskpynt och en stickad mössa som var på rea.

Sedan var det dags för H&M och mission rulltrappa. Barnvagn i ena handen och treåring i andra. "WOW! Den åker uppåt", säger storebror andäktigt. Detta slutar med att Maken-kraken och storebror åker upp och ner upp och ner upp och ner. Det går inte att få nog. Han vill bara åka mer.

En galleria blir till ett nöjesfält, rulltrappan en karusell och en blommig tunika en upplevelse. Nej, nu får vi nog ta och åka hit lite oftare, tänker jag.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni ska komma HIT. Det finns massor av rulltrappor här. PUSS.

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste vi ju så klart! Det var jätte längesen vi var hos er.

    PUSS på dig mä.

    SvaraRadera
  3. Ja, herregud, Rohan var ju bara en liten knödd den gången!!!! Öjöjöj hass tia går!

    SvaraRadera
  4. Hej anna! Jag läste det här inlägget högt för min syster. Vi skrattade så. Vi är också lantisar.

    SvaraRadera