tisdag 31 mars 2009

Nya planer och gamla grejer

Samtidigt som smältvattnet gjort vår gräsmatta till geggamojja och de första tulpanerna stuckit upp några förskräckta knoppar intill husväggen, så har det blivit dags att damma av planerna inför sommaren. Ett liten spännande plan, som varit i malpåse något år, är en gårdsloppis här på Sand. Men nu ska den nog äntligen bli av och vi siktar in oss på mitten av maj. Det hela började med att jag och grannen satt och ojjade oss över hur mycket prylar vi hade som vi varken använder eller vill ha. Men som andra säkert skulle vilja ha i sina skrymlsen, förhoppningsvis.

Eftersom jag själv är loppisberoende och alltid springer på alla som dyker upp så har jag samlat på mig en hel del genom åren. Senast i lördags lade vantarna på en hel hög med ryskt hantverk, några skålar och en gullig liten burk. Min tålmodiga man tycker väl egentligen att vi har ganska många skålar redan, men jag kan bara inte låta bli. Jag får väl se till att bjuda hit mina vänner på en rejäl tapasbuffé så jag få användning för dem allihop samtidigt.



Några 70-tals kaffekoppar som jag bara var tvungen att köpa. Min mamma berättade sen att vi hade precis sådana när jag var liten.


Två lagom slitna dalahästar från en kuriosamarknad.


En liten buddha på ett askfat från ett av Ölands smultronställen.


Ryskt hantverk funkar bra för småförvaring i köket.


Upsala-Ekeby är tydligen hett nu. De här vaserna köpte jag för fem år sedan och de pryder sin plats.


Slutligen den gulliga lilla burken från i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar