måndag 2 mars 2009

Snö, snö, snö och vilda ungar

Här sitter vi i vårt lilla kök och utanför faller snön tätt tätt. Det har snöat hela dagen och vi har inte varit utanför dörren alls. Lillebror har haft hög feber i ett par dagar och till och med kräks lite, men idag är han feberfri . Storebror håller på att gå upp i atomer av all uppdämd energi. Nu hänger han i mitt hår bakom mig på stolen och låter lillebror i sin gåstol bita i hans strumpa. Bägge skrattar och tjoar. Bäst att låta dem hålla på... Men nu har han sin legohink på huvudet också. Diggar till radions skval. Hoppar i soffan. Ligger under bordet och nyper mig i tofflan. Springer och kastar sig på knäna med en gammal ballong i handen. Kastar sig i sängen och nallen flyger genom rummet. Det är som att ha den där parrapapapapaparia-fågeln på Kalle Ankas jul på besök.

Men nu kommer ju pappan hem. Hör att det slog i ytterdörren. Underbart! Nu ska jag ta med mig vilden och vovven ut i snöyran. På med overall och hela faderullan.

2 kommentarer:

  1. "Parrapapapapaparia-fågeln" - nu fick jag mig ett gott skratt! Supersnitsiga du. Puss!

    SvaraRadera