torsdag 26 mars 2009

Gult är faktiskt jättefult

Jag gillar verkligen det här med påsk. Det är vår, det är ljust och de flesta är lediga några dagar. Dessutom är påsken en helg som inte är omgärdad av lika många måsten, köphysteri och traditioner som julen är. I alla fall är det så i vår familj. När påsken kommer så tar vi det lugnt, äter en massa god mat och en väldig massa godis, umgås med vänner och ingen behöver åka runt till släkten som skållade troll med andan i halsen och dåligt samvete i hälarna.

Dessutom kommer man undan med galna, färgsprakande och kitchiga pynt. Gult är faktiskt jättefult. Men på påsken känns gult till och med lite piffigt. Varje jul drabbas jag av ett Fanny & Alexander möter Barnen i Bullerbynkomplex, men på påsken kan jag frossa i kycklingar och bjärta fjädrar.

Och direkt efter frossandet drar vi i år till fjällen med ett gäng gamla goda vänner och det ser jag verkligen fram emot! Det är nog lite väl löst pisterna så här års, men jag planerar att mest sitta och sola i en driva med fräknar på näsan och glüwine i maggen. Ja, jag gillar verkligen påsken.



Fint fågelbo som jag bara måste göra. Sen är det bara att värpa på...








Några färggranna damer som jag hittade på Styleroom.

4 kommentarer:

  1. vaaaaaaaaaaaaa är ni inte hemma över påsk????? Nu jävlar blir det smisk på lilla rumpan!!!!!!! HÄLVET! Inte faaan får ne ååk bortt nu när ve kommör.

    SvaraRadera
  2. Nej då. Lugn å fin. Vi åker först på söndag. Påskdagen, tror jag att det blir. Så vi hinner allt träffös. När var och hur kommer ni?

    SvaraRadera
  3. *ångestattack över*

    Vi åker till Stockholm 4/4, sedan Torsby 6/4. Stannar tills 15/4 tror jag det var. Kan ha fel. Tror vi åker tillbaka på onsdagen.

    *andning nästan normal igen*

    SvaraRadera
  4. Det låter fint det! Då får vi se till att hinna träffas. Längter efter er. PUSS!

    SvaraRadera